RAMOWY ROZKŁAD DNIA |
|
8.30 – 9.00 |
Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, swobodne, inspirowane przez nauczyciela. Kontakty indywidualne – rozmowy, obserwacja aktywności, zachowań
|
9.00 – 10.00 |
Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe ze śpiewem, przy muzyce. Zajęcia rytmiczne. Zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe. Śniadanie – nabywanie umiejętności estetycznego i kulturalnego spożywania posiłku. Czynności porządkowe. Zabawy dowolne.
|
10.00 – 12.00 |
Zajęcia dydaktyczne realizowane według programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych. Zabawy zorganizowane i spontaniczne przy niewielkim udziale nauczyciela. Spacery, zabawy i gry ruchowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe. Zabawy ruchowe w sali z uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy. |
12.00 – 12.30
|
Przygotowanie do drugiego śniadania, czynności higieniczne
|
12.30 – 13.30/14.00 |
Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym, czytanie literatury dziecięcej. Indywidualna praca dostosowana do możliwości |